حریمان

دل نوشته ها

حریمان

دل نوشته ها

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۳۷ ب.ظ

مادر

مادرا، گفتم بگویم روز تو تبریک و بهتر
دیدم امروز و همه روز از برای توست مادر
لیک تبریک ولادت گویمت ؛ چون مادری
همچو زهرا؛ بر پدر،مادر بیامد گوهری
مادر من، جان من ! دل را به عشقت می دهم
گر به جان، جانی بخواهی از برایت می دهم
جان ناقابل همی از شان تو چون کمتر است
لیک از سرمایه من، جان و دل لایق تر است
مهر و عشقت را بر این روح و روانم داده ایی
جان من را روشنی بخشی و جانم داده ایی
جان ِ جان، مادر! مرا آموختنی ها نور شد
راه ظلمت را چراغ و دشمنی ها کور شد
مهربانم! کی توانم لطف تو جبران کنم
نی ندارم جنتی؛ چون قالی کرمان کنم
لطف ایزد مرحمت بر من نمود و لیک زود
جای تو خُلدِ بَرین، از روز اول چون نمود
خاک "تربت" گشته ام بر زیر پا؛ منت گذاری
لطف والا می نهی گر پای بر چشمم بداری
  • علی ترابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی